انجمن علمی پژوهشگری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اهواز

پردیس فاطمه الزهرا(س) اهواز

دانشجومعلمان عزیز باما همراه باشید!

خبرهایی درراه است....

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
آذر

به مناسبت هفته ی پژوهش نمایشگاهی واقع در دانشگاه از تاریخ 23 تا26 آذر برگزار گردید.دراین نمایشگاه کتب تالیفی اساتید و مقالات آنها همچنین نمونه مقالات وتحقیقات و گزارش های کارورزی دانشجویان ارائه شد.

دراین نمایگشاه از ویژه نامه ی هفته ی پژوهش رونمایی شد و همچنین وبلاگ انجمن علمی پژوهشگری به دانشجویان معرفی گردید.

  • daneshjoo //
۲۸
آذر

درهفته ی پژوهش از ویژه نامه ی هفته ی پژوهش رونمایی شد،در این پژوهش نامه مصاحبه ای با دکتر رضاپور"سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان" صورت گرفته است.

همچنین مطالبی درمورد آشنایی یا مقاله نویسی توسط خانم زهرا مرفوع"دبیر انجمن علمی پژوهشگری"،روش پژوهش آنلاین،گفت وگویی با مسئول واحد پژوهشگری ، معرفی کتاب و مجلات و گزارشی از عملکرد واحد پژوهشی قرار گرفته است.

ویژه نامه هفته پژوهش


  • daneshjoo //
۲۸
آذر

نمایشگاهی توسط کانون هنری درتاریخ 17،18،19آذر دردانشگاه برگزار شد.انجمن علمی پژوهشگری هم دراین نمایشگاه دارای یک غرفه بود.

دراین غرفه انواع چارت های آموزشی،وسایل کمک آموزشی،منونه تحقیق و کارورزی دانشجویان،بروشور با موضموعات مختلف برای علاقه مندان ارائه شد.

همچنین 30جلد کتاب با موضوعات آموزشی وادبی و روانشناسی برای خریداری کردن دانشجویان و درراستای بالابردن فرهنگ کتاب خوانی دراختیبار دانشجومعلمان قرار گرفت.مسابقه ای نیز برگزار شد به اینصورت که با توجه به تصویری که در اختیار دانشجویان قرار میگیرد برداشت خود رااز تصویر مورد نظر بنویسند.


  • daneshjoo //
۲۸
آذر

روز

تاریخ

اسم

یکشنبه

22/09/1394

پژوهش، فناوری و مدرسه

دوشنبه

23/09/1394

پژوهش، فناوری و صنعت

سه شنبه

24/09/1394

پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین

چهارشنبه

25/09/1394

پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش

پنج شنبه

26/09/1394

پژوهش، فناوری، اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی

جمعه

27/09/1394

پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه


  • daneshjoo //
۲۸
آذر

 هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشورایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت،رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید.

به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه های متعددی را با همکاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید.


سابقه برگزاری هفته پژوهش:

از سال 1379 به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری 25آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارت سپرد. به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه های متعددی را با همکاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

•  شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی

•  شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر

•   امکان تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری

•   فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران

•   برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی


 

  • daneshjoo //
۲۴
آذر

گردهمایی با موضوع معلم و فرهنگ مطالعه به مناسبت هفته کتاب در محل نمازخانه خوابگاه برگزارگردید.ازدکتر زاهد بیگدلی استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز جهت سخنرانی دعوت به عمل آمد.دراین گردهمایی بیش از90 نفرازدانشجویان حضور داشتند.

عناوین مطرح شده:

تعریف اطلاعات وچگونگی شکل گیری آن

اهمیت اطلاعات درعصر قدیم وجدید

نحوه شکل گیری کتاب

و...


  • daneshjoo //
۲۴
آذر

به مناسبت هفته ی کتاب درسالن کتابخانه پریس فاطمه الزهرا(س)خوزستان مجموعه ای از جدیدترین کتب و فصلنامه های علمی-پژوهشی موجود در کتابخانه پردیس جهت بازدید اساتید و دانشجویان درمعرض نمایش گذاشته شد.

تعدادکتاب های موجود درنمایشگاه:200عنوان کتاب

موضوع بندی کتاب ها:

مجلات علمی پژوهشی

کتاب های روانشناسی

کتاب های تخصصی رشته های تحصیلی مشاوره،آموزش ابتدایی....

کتاب های ادبی و مذهبی



  • daneshjoo //
۲۴
آذر

اولین جلسه ازکارگاه درروز یکشنبه 94/9/08باحضور استاد حسینی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

مباحث طرح شده دراین جلسه:

درابتدا عوامل ضروری برای شروع مقاله نویسی راشرح دادند.سپس تعاریفی از مقاله را ارائه داده و پیشینه ی مقاله شرحداده شد.

درادامه انواع مقالات به دانشجویان  معذفی شد:

مقالاتISI

مقالاتISC

مقالات علمی ترویجی

مجلات علمی-تخصصی

همایش(کنگره)


  • daneshjoo //
۲۴
آذر

انتخابات انجمن 94/8/25ازساعت8الی5عدازظهر در ساختماناموزش برگزار شد.تعداد108 نفر از 130نفراعضای انجمن دراین انتخابات شرکت کردند.

نتایج انتخابات:

دبیرانجمن:زهرا مرفوع

اعضای شورا:مریم حسینی،فاطمه گلکار،صفافرمان،معصومه طهماسبی

اعضای عللالبدل: شبنم شیرعلی،مریم سعیدی






  • daneshjoo //