انجمن علمی پژوهشگری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اهواز

پردیس فاطمه الزهرا(س) اهواز

دانشجومعلمان عزیز باما همراه باشید!

خبرهایی درراه است....

۱۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
اسفند


🔴به گزارش  ایرنا ؛ دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر ؛ مدیریت آموزش در تربیت معلم، روش های تدریس در تربیت معلم، برنامه درسی در تربیت معلم، الزامات پژوهش در تربیت معلم، الزامات آموزش و یادگیری در تربیت معلم، الزامات فعالیت های دانشجویی در تربیت معلم، امکان و راهکارهای نهادینه کردن ارزشیابی کیفی در تربیت معلم، تربیت معلم و الزامات اخلاق اجتماعی، تجربه کارورزی در تربیت معلم و آموزش و یادگیری را از محورهای این همایش برشمرد.


دبیر علمی این همایش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همایش یاد شده از سوی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار می شود.

به گفته وی مقالات ارسالی باید در برگیرنده موضوعات علمی، پژوهشی و منطبق با اصول تحقیقات کیفی و بر اساس پارادایم و فلسفه مربوط تدوین شده باشند.



💢وی خاطرنشان کرد: همایش تحقیقات کیفی در تربیت معلم علاوه بر روش های اصلی تحقیقات کیفی، از مقالات اقدام پژوهی، روایت پژوهی و تجارب دانشجو معلمی نیز استقبال می کند.


وی مهلت ارسال اصل مقالات را تا چهاردهم اردیبهشت 95 اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی 

http://pknt.cfu.ac.ir

 از شرایط ارسال و محورهای همایش مطلع شوند و برای ثبت نام در همایش اقدام کنند.


بلوردی گفت: پژوهشگران بایستی مقالات خود را از طریق پست الکترونیک به آدرس pf.nasir@gmail.com ارسال کنند، همچنین دبیرخانه همایش از طریق شماره تلفن 33311040 آماده پاسخگویی به سئوالات محققان در ساعات اداری است.

وی افزود: همایش تحقیقات کیفی در تربیت معلم 28 ادیبهشت 95 در سالن همایش های پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار خواهد شد.



رفاه و بهزیستی، الزامات رفاهی در تربیت معلم،سلامت روان و الزامات آن در تربیت معلم، سلامت معنوی و الزامات آن در تربیت معلم، آسیب های اجتماعی، تربیت معلم و الزامات پیشگیری و کاهش گرایش به موادمخدر، تعارضات فرهنگی و نقش آن در تربیت معلم، تربیت معلم و راهکارهای نهادینه کردن قانون مداری و تربیت معلم و راهکارهای نهادینه کردن دین باوری از دیگر محورهای این همایش عنوان شد.


تاریخ انتشار: 94/12/27

  • daneshjoo //
۲۷
اسفند



1.مریم جلیلی: کوه ها و دشت های زیبا؛ مطالعات اجتماعی چهارم


2.محبوبه عابدین بدیل: صنایع آب ایران؛ مطالعات اجتماعی پنجم


3.فاطمه جهانشاه: روز برفی؛

فارسی اول


4.هدا سواری: نارنج و برنج؛

فارسی اول


5.سحر شاه ولی: درخت؛فارسی اول


6.مهین ابوالفتحی: فسیل؛ علوم تجربی پنجم


7.لاله نظری: کسرهای مساوی؛

ریاضی پنجم


8.الهه عنبرسر: یک نماز و ده رکوع؛

هدیه های آسمان چهارم


9.شکوفه ولی زاده: خاطرات انقلاب؛

فارسی اول


10.مینا چکی: باران؛ فارسی اول

  • daneshjoo //
۱۷
اسفند


دکتر محمد رضا پور مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان در همایش استانی "مقایسه کارورزی جدید و قدیم " که در دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد  ؛  با برشمردن ویژگی های یک معلم دارای  مهارت های حرفه ای گفت : وجود برنامه های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان از جمله پنجره فرهنگی ؛ سال تحصیلی پیویسته در جهت کسب شخصیت والای معلمی در اولویت فعالیت های فرهنگی تربیت معلم است .

سرپرست پردیس رسول اکرم (ص) اهواز ؛  هدف دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت : برنامه کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پایه در نظریه های عملی همچون ؛ رفتار گرایی و شناخت گرایی و ساختن گرایی دارد  . وی ادامه داد : در برنامه جدید کارورزی که بر پایه  نظریه شناخت گرایی و با تاکید بر اقدام پژوهی ؛ کنش پژوهی و روایت پژوهی در حال انجام است مزیت های بسیاری نسبت به کارورزی قدیم که بر پایه نظریه رفتار گرایی با تاکید بر رفتار عینی وجود دارد .

رضاپور  عدم توجه به تفات های فردی در آموزش دانش آموزان در کارورزی قدیم را یکی از معایب آن دانست و گفت : تاکید بر فرآیند های عالی ذهن و توجه به معنی دار کردن اطلاعات و مرتبط  کردن مطالب درسی در عین حال آمادگی معلم برای تدریس با استفاده از تجارب واقعی و به کاربستن دانش فراگرفته شده از مزایا کارورزی جدید شناخته میشود جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز  در این همایش ؛ دانشگاه فرهنگیان را مرکز تربیت نیروی انسانی پرتوان و با انگیزه تعبیر کرد و عنوان داشت : آموزش و پرورش بی صبرانه در انتظار فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است که  به عنوان معلم در  مدارس مشغول خدمت خواهند شد.

وی گفت : فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال های آینده باید در کسوت معلمی مجری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شند ؛ که به همین دلیل در موضوع کارورزی باید ارتباط تنگاتنگی بین کارورزی به عنوان یکی از برنامه های مهم دانشگاه فرهنگیان و اهداف سند تحول بنیادین وجود داشته باشد .

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص لزوم ایجاد ارتباط بین کارورزی و سند تحول بنیادین ادامه داد : مدرسه و معلم  و روش های تدریس ؛ طرح درس  در تراز سند تحول بنیادن آموزش و پرورش باید  در جریان کارورزی  وحضور دانشجویان در مدارس  مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

کمایی با تاکید بر اینکه کارورزی باید با سند تحول بنیادین گره خوده باشد گفت : فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که وارد عرصه آموزش و پرورش خواهند شد باید علاوه بر منویات تئوری سند تحول به اهمیت تجارب عملی سند تحول نیز دقت و توجه داشته باشد .

این مسئول آموزش  و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه موضوع کارورزی مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش استان خوزستان است ؛ اظهار داشت :  تعریف یادگیری باید در سند تحول بنیادین که به عنوان سند فلسفه آموزش وپرورش است توسط دانشجویان به خوبی درک شود .

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این همایش استانی اظهار داشت :  کارورزی به عنوان  بزرگترین پروژه دانشگاه  فرهنگیان و مهمترین آزمون موفقیت دانشگاه فرهنگیان  در اولویت توجه مسئولان است .

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب اضافه کرد : در آینده که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان  به عنوان معلمان در چرخه آموزش و پرورش وارد خواهند شد ؛ عملکرد دانشجو معلمان مورد بررسی جامعه و  متخصصان قرار خواهد گرفت که ان شاء الله با توجهی که به موضوع کارورزی شده است ؛ بهترین ارزیابی را کسب خواهند کرد.

شایان ذکر است در این همایش که با حضور دانشجو  معلمان ؛ مسئولان و مدرسان کارورزی برگزار گردید ؛ بیش از 24 مقاله از سراسر کشور  ارائه و داوری شد .









  • daneshjoo //
۱۳
اسفند


اصل اول👈اصل یادگیری فعال; (کشف موضوع توسط خود دانش آموز ضمن انجام فعالیت های مناسب):

البته آنچه اهمیت دارد، چیزی است که مورد توجه دانش آموز است و از ذهن او بیرون بیاید.

این، نصیحت رسمی سقراط است. که می گوید: «با همین امکان هایی که دارید، حداکثر تلاش خود را به کار برید، تا خود دانش آموزان، در جریان کشف، شرکت داشته باشند>>

.

سه اصل آموزش به روش فعال...(2)🌹

.

2-اصل بهترین انگیزه: معلم باید خودش را واسطه ای بداند که می خواهد مقداری از ریاضیاتی را که می داند، در اختیار دانش آموزان قرار دهد.دانش آموزی که از یادگرفتن ریاضیات سرباز می زند، ممکن است حق داشته باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شاگرد شما، تنبل یا کم هوش باشد.


بلکه  ممکن است به چیز دیگری علاقه مند باشد.. وظیفه شما، به عنوان یک معلم که می خواهد آگاهی دیگران را بالا ببرد، این است که دانش آموز را به ریاضیات علاقه مند کنید.مساله نه تنها از موضع معلم، بلکه بایداز موضع شاگرد هم، جالب باشد. چه بهتر که بشود درس را، در رابطه با تجربه روزانه شاگردان طرح ه صورت معما درآورد

.

سه اصل آموزش به روش فعال(3)...🌹

.

اصل سوم👈

اصل تسلسل مرحله ها:

عیب اصلی کتاب های ریاضی دراین است که تقریباً همه مثال های موجود در آن، از صورتهای متعارف و عادی انتخاب شده است. منظور  از مساله های عادی، مساله هایی هستند که میدان کاربرد کمتری دارند و تنها به روشن کردن یک قانون خدمت می کنند و تمرین های مناسب برای یک قانون هستند.


البته این مثال ها هم مفید و هم لازم هستند ولی دو مرحله مهم آموزش در آنها وجود ندارد: مرحله بررسی و پژوهش و مرحله فراگیری.

هدف این دو مرحله اینست که مساله مورد بررسی را با شرایط موجود و با آگاهی هایی که قبلا به دست آورده ایم، مربوط می کند. مساله های عادی، این دو منظور را برنمی آورند,زیرا از قبل معلوم است که برای روشن شدن قانون معینی طرح شده اند و اهمیت آنها، تنها در خدمت کردن به همین قانون است. البته، گاهی در این مساله ها، به قانون یا قانون های دیگری هم توجه می شود که در این صورت، مساله های مفیدتری به حساب می آیند.

حقیقت این است که باید در کنار مساله های عادی، دست کم گاه به گاه، مساله های عمیق تری هم به دانش آموزان داده شود، مساله هایی که زمینه غنی تری داشته باشد امکان ورود دانش آموزان به کارهای جدی تر علمی را فراهم آورد. این کار اشتهای آنها را در حل مساله و رسیدن به جواب تحریک میکند. فراموش نکنید که مقداری از وقت کلاس را، برای بحث درباره نتیجه ای که بدست آمده باقی بگذارید. یادگیری در سه فاز صورت می پذیرد:

فاز اول: دانش آموز حدس و گمان می زند.

فاز دوم: آن را به صورت کلمات در می آورد.

فاز سوم: برای تثبیت یادگیری تمرین و ممارست انجام دهد.


از دانشجوی علوم تربیتی:زهرا نوذری




 

  • daneshjoo //
۱۳
اسفند

درتاریخ 5شنبه 30بهمن ساعت 9تا 11 شب گروهی از دانشجویان رشته زبان انگلیسی بهمراه مدرس خود خانم تکریمی در هتل پارس اهواز با جناب اقای دکتر محسن فاطمی نیا دیدار داشتند.در این دیدار دوستانه که به زبان انگلیسی برگزار گردید اقای دکتر فاطمی نیا توضیحات مبسوطی درخصوص روانشناسی و اموزش زبان مطرح فرمودند وبه سوالات دانشجویان در زمینه های مختلف علمی پاسخ دادند.این تجربه فراموش نشدنی فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان این گروه بودتا با این استاد فرزانه ملاقات کرده و اموخته های زبانی خود رابه تجربه بگذارند.



  • daneshjoo //
۱۳
اسفند

✅ فرصت ویژه برای فرهنگیان



سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان : دانشگاه فرهنگیان فرصتی را برای فرهنگیان و دانشجو معلمان فراهم آورده تا با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند.




محمد رضاپور در گفت وگو با خبرنگار پانا خوزستان گفت: فرصتی خاص برای فرهنگیان و دانشجو معلمان دارای مدرک کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان فراهم آمده تا با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و انتخاب گزینه دانشگاه فرهنگیان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند.


رضاپور ضمن بیان شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اذعان داشت: دانشجومعلمان 3 سال پس از پایان دوره کارشناسی خود مجاز به شرکت در این آزمون هستند اما هیچ گونه منعی برای شرکت سایر فرهنگیان در این آزمون وجود ندارد کما اینکه دانشجومعلمان بلافاصله پس از اخذ مدرک کارشناسی می توانند در آزمون ارشد سایر دانشگاه ها شرکت و ادامه تحصیل دهند.

  • daneshjoo //
۰۵
اسفند

به منظور توسعه همکاری درزمینه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات تفاهم نامه ای بین نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه فرهنگیان منعقد شد.این تفاهم نامه از سوی  دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و مهندس ملکی تبار رییس مرکز فناوری های نهاد ریاست جمهوری به امضا رسید.

اتصال دانشگاه فرهنگیان و پردیس های زیر مجموعه در سراسر کشور به شبکه دولت؛  تبادل اطلاعات با سایر دستگاه های دولتی از طریق زیرساخت سیتاد؛ همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های پژوهشی، آموزشی و فناوری اطلاعات؛انجام مطالعات راهبردی در زمینه توسعه فاوا در کشور و ...از موضوعات این تفاهم نامه بود.

  • daneshjoo //
۰۵
اسفند

با سلام.قابل توجه کلیه دانشجویان:

با توجه به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت امور پردیس های استانی اقدام به انجام نظر سنجی نموده است . لذا از دانشجویان عزیز خواسته می شود  به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این کارگاه ها جهت تکمیل فرم  تا 15 اسفند ماه  به سایت زیر رفته و با توجه به علایق خود فرم را تکمیل نمایند.

khozestan.cfu.ac.ir


1- رفتن به قسمت معاونت پژوهشی فناوری

2- تکمیل فرم نظرسنجی

  • daneshjoo //
۰۴
اسفند

لینک کانال تلگرام.

  • daneshjoo //
۰۱
اسفند

به اطلاع دانشجومعلمان عزیز می رساند مسابقه ای با عنوان((گزارش کارورزی برتر)) برگزار خواهد شد به این ترتیب که در پایان نیم سال دوم تحصیلی 95-94 بهترین گزارش کارورزی انتخاب ومورد تجلیل قرار می گیرد.جهت  دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه  به استاد درس کارورزی خود و یا خانم فضیلت پور مراجعه نمایید.

واحد پژوهش پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) خوزستان

  • daneshjoo //