انجمن علمی پژوهشگری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اهواز

پردیس فاطمه الزهرا(س) اهواز

دانشجومعلمان عزیز باما همراه باشید!

خبرهایی درراه است....

همایش استانی مقایسه کـــــارورزی جدید و قدیم

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ


دکتر محمد رضا پور مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان در همایش استانی "مقایسه کارورزی جدید و قدیم " که در دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد  ؛  با برشمردن ویژگی های یک معلم دارای  مهارت های حرفه ای گفت : وجود برنامه های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان از جمله پنجره فرهنگی ؛ سال تحصیلی پیویسته در جهت کسب شخصیت والای معلمی در اولویت فعالیت های فرهنگی تربیت معلم است .

سرپرست پردیس رسول اکرم (ص) اهواز ؛  هدف دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت : برنامه کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پایه در نظریه های عملی همچون ؛ رفتار گرایی و شناخت گرایی و ساختن گرایی دارد  . وی ادامه داد : در برنامه جدید کارورزی که بر پایه  نظریه شناخت گرایی و با تاکید بر اقدام پژوهی ؛ کنش پژوهی و روایت پژوهی در حال انجام است مزیت های بسیاری نسبت به کارورزی قدیم که بر پایه نظریه رفتار گرایی با تاکید بر رفتار عینی وجود دارد .

رضاپور  عدم توجه به تفات های فردی در آموزش دانش آموزان در کارورزی قدیم را یکی از معایب آن دانست و گفت : تاکید بر فرآیند های عالی ذهن و توجه به معنی دار کردن اطلاعات و مرتبط  کردن مطالب درسی در عین حال آمادگی معلم برای تدریس با استفاده از تجارب واقعی و به کاربستن دانش فراگرفته شده از مزایا کارورزی جدید شناخته میشود جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز  در این همایش ؛ دانشگاه فرهنگیان را مرکز تربیت نیروی انسانی پرتوان و با انگیزه تعبیر کرد و عنوان داشت : آموزش و پرورش بی صبرانه در انتظار فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است که  به عنوان معلم در  مدارس مشغول خدمت خواهند شد.

وی گفت : فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال های آینده باید در کسوت معلمی مجری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شند ؛ که به همین دلیل در موضوع کارورزی باید ارتباط تنگاتنگی بین کارورزی به عنوان یکی از برنامه های مهم دانشگاه فرهنگیان و اهداف سند تحول بنیادین وجود داشته باشد .

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص لزوم ایجاد ارتباط بین کارورزی و سند تحول بنیادین ادامه داد : مدرسه و معلم  و روش های تدریس ؛ طرح درس  در تراز سند تحول بنیادن آموزش و پرورش باید  در جریان کارورزی  وحضور دانشجویان در مدارس  مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

کمایی با تاکید بر اینکه کارورزی باید با سند تحول بنیادین گره خوده باشد گفت : فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که وارد عرصه آموزش و پرورش خواهند شد باید علاوه بر منویات تئوری سند تحول به اهمیت تجارب عملی سند تحول نیز دقت و توجه داشته باشد .

این مسئول آموزش  و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه موضوع کارورزی مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش استان خوزستان است ؛ اظهار داشت :  تعریف یادگیری باید در سند تحول بنیادین که به عنوان سند فلسفه آموزش وپرورش است توسط دانشجویان به خوبی درک شود .

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این همایش استانی اظهار داشت :  کارورزی به عنوان  بزرگترین پروژه دانشگاه  فرهنگیان و مهمترین آزمون موفقیت دانشگاه فرهنگیان  در اولویت توجه مسئولان است .

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب اضافه کرد : در آینده که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان  به عنوان معلمان در چرخه آموزش و پرورش وارد خواهند شد ؛ عملکرد دانشجو معلمان مورد بررسی جامعه و  متخصصان قرار خواهد گرفت که ان شاء الله با توجهی که به موضوع کارورزی شده است ؛ بهترین ارزیابی را کسب خواهند کرد.

شایان ذکر است در این همایش که با حضور دانشجو  معلمان ؛ مسئولان و مدرسان کارورزی برگزار گردید ؛ بیش از 24 مقاله از سراسر کشور  ارائه و داوری شد .









  • daneshjoo //

نظرات  (۱)

  • شهلا خوشرویان
  • 🌷خیلی عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی